ΚΙΝΗΣΗ
"ΠΑΙΔΕΙΑ
ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ"

ΓΙΑ ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ
Το σύνθημα των ψευτομαρξιστών για το υποχρεωτικό ενιαίο 12χρονο σχολείο και τι λένε οι κλασσικοί του μαρξισμού για το σχολείο και την παραγωγική δουλειά
Η 12ΧΡΟΝΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕΤΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΕΑΜ, ΤΗΣ ΕΠΟΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Η 12ΧΡΟΝΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕΤΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΕΑΜ, ΤΗΣ ΕΠΟΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

H 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και το ενιαίο λύκειο, στο οποίο δίνει την έμφαση, είναι πάντα στα πρώτα αιτήματα κάθε ψευτοαπεργίας που προτείνει εδώ και χρόνια η ΟΛΜΕ. Είναι ένα σχολείο που θα παρέχει γενική παιδεία όπως γράφουν στα κείμενά τους.
Γιαυτό και ζητούν χρόνια τώρα την κατάργηση της μέσης τεχνικής εκπαίδευσης. Αυτό το αίτημα τους ικανοποιήθηκε κατά το ήμισυ αφού μέσα στο καλοκαίρι ο υπουργός παιδείας κατάργησε τη μισή τεχνική εκπαίδευση.
Το σχολείο αυτό είναι ένα αντιπαραγωγικό σχολείο αφού δεν ξεκινά από τις ανάγκες της ανάπτυξης της παραγωγής, όπως είναι η βασική αρχή που πάνω της στηρίζεται οποιοδήποτε εκπαιδευτικό σύστημα.
Είναι ένα σχολείο παρασιτικό στην υπηρεσία του παραγωγικού σαμποτάζ που διεξάγουν ασταμάτητα εδώ και χρόνια τα κόμματα που εκπροσωπούνται στην ΟΛΜΕ. Άλλωστε ο πρώτος εφευρέτης του 12χρονου είναι το κατεξοχήν κόμμα του παραγωγικό σαμποτάζ, της αντεπανάστασης και του σοσιαλφασισμού, το ψευτοΚΚΕ.
Είναι ένα σχολείο που οξύνει την αντίθεση ανάμεσα στην πνευματική και χειροτεχνική εργασία αφού δεν συνδέει τη θεωρία με την πράξη, δηλαδή την θεωρητική εκπαίδευση με την εκπαίδευση στην παραγωγή.
Είναι ένα σχολείο αντιπροοδευτικό που υποστηρίζει σθεναρά και με δήθεν αριστερό μανδύα την αστική ιδεολογία, αφού δεν βάζει κανένα αίτημα για αλλαγή στο περιεχόμενο σπουδών, αίτημα που είναι πάντα από τα πρώτα που θα έβαζε ένα προοδευτικό και αριστερό κίνημα παιδείας, και βαζει όλο ζητήματα υλικοτεχνικής υποδομής που τα πάει γελοιογραφικά ως τις ελλείψεις χαρτιού τουαλέτας την ώρα που η σχολική τάξη αποσυντίθεται στην παπαγαλία, την άγνοια και την πλήξη.
Είναι ένα σχολείο της μεταφυσικής αφού δεν ξεκινά από τη θεμελιώδη εκπαιδευτική αρχή της πραγματικότητας. Δηλαδή της μελέτης της πραγματικότητας και στη συνέχεια της αλλαγής της.
Είναι ένα σχολείο καταπιεστικό για τους μαθητές αφού δεν βάζει το ζήτημα της αλλαγής της από καθέδρας διδασκαλίας και δεν εισάγει τον επιστημονικό τρόπο μάθησης.
Είναι ένα σχολείο που δεν ενώνει όλους τους παράγοντες του σχολείου, δηλαδή τους μαθητές, τους γονείς και τους καθηγητές.
Είναι ένα σχολείο βαθύτατα αντιδραστικό που εξυπηρετεί ακριβώς την καταστροφή των παραγωγικών δυνάμεων της χώρας και το ξεπούλημα της στον ιμπεριαλισμό, ιδιαίτερα σήμερα στο ληστρικό ρωσοκινέζικο σοσιαλιμπεριαλισμό που εισβάλει ορμητικά στη χώρα και την εξαγοράζει για ένα κομμάτι ψωμί και με παρανομίες εκμεταλλευόμενος την βαθιά κρίση και την δουλικότητα της άρχουσας τάξης.

Δημοσιεύουμε παρακάτω το ΣΧΕΔΙΟ ΜΙΑΣ ΛΑΪΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ που ήταν η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΑΜ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΝ στη ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΕΑ. Στο σχέδιο αυτό εμπνευστής ήταν ο κομμουνιστής παιδαγωγός Δ. Γληνός.

Όπως θα διαβάσετε στην αρχή αυτού του κειμένου του ΕΑΜ υπάρχει και ο χαρακτηρισμός «ενιαία» για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το ψευτοΚΚΕ και ο Συνασπισμός πήραν αυτή τη λεξούλα, τη λεξούλα ενιαία από τις θέσεις του παλιού πραγματικού ΚΚΕ και του ΕΑΜ και της αλλάξανε τελείως περιεχόμενο, δηλαδή της έδωσαν ακριβώς το αντίθετο περιεχόμενο και την έκαναν θέση της ΟΛΜΕ. Στην έννοια αυτή «ενιαίο» σημαίνει ότι καταργούνται οι ειδικεύσεις και ιδιαιτέρα οι τεχνικές ειδικεύσεις. Βασικά ο όρος ενιαίος σημαίνει γι αυτούς την κατάργηση της τεχνικής εκπαίδευσης. Ενώ αντίθετα ο προσδιορισμός «ενιαία» εκπαίδευση για το πραγματικό ΚΚΕ και την αριστερά σημαίνει ενιαία στο σκοπό της που είναι η ανάπτυξη της παραγωγής και η διαμόρφωση ολοκληρωμένων ελεύθερων ανθρώπων. Όμως όπως θα δει ο αναγνώστης στη μέση εκπαίδευση του ΚΚΕ και του ΕΑΜ, στο λύκειο της λαϊκής δημοκρατίας θα υπάρχει μια τεράστια ποικιλία σχολείων ανάλογα με τις ανάγκες της παραγωγής, τις ανάγκες της περιοχής, τις υλικές συνθήκες της ζωής των ανθρώπων. Δηλαδή τα στελέχη και τα μέλη της επαναστατικής εαμικής και κομμουνιστικής αριστεράς θα έφριτταν αν φαντάζονταν ότι 70 χρόνια μετά τον αγώνα τους θα εμφανίζονταν πολιτικοί απατεώνες που στο όνομά τους θα καταργούσαν το λύκειο της τεχνικής και πολύπλευρης εκπαίδευσης και τον πλούτο των μορφών και των ειδικεύσεων ανάλογα μάλιστα ακόμα και με την περιοχή και με τις κάθε φορά ανάγκες της χώρας.
Το σχέδιο αυτό είναι οι θέσεις της πραγματικής αριστεράς για την παιδεία και είναι σε κάθετη και ανειρήνευτη αντίθεση με το αντιδραστικό 12χρονο σχολείο της ΟΛΜΕ.

14/9/2013

Κατεβάστε το αρχείο σε pdf